2009. december 6., vasárnap

Euonymus- Kecskerágó

Még úgy két hónapja kinéztem egy kecskerágót a város határában. Eddig forogtam, kiszedjem, vagy várjak tavaszig, vagy ássam csak körbe, és majd jövő ősszel emeljem ki..... ma gondoltam egy nagyot, és kimentünk hárman felszerszámozva. Nem is volt túl nehéz dolgunk, egy órán belül már bezsákolva állt a fa a kocsi mellett. Ekkor már nagyon örültem, mert láttam, hogy remek gyökérzete van, jó esélye van a megmaradásra. Ott kint nem volt nálam gép, így csak itthon fotóztam le:


Mivel ilyen szép a gyökérzete, nem tettem konténerbe, hanem azonnal egy műanyag nevelő edénybe ültettem.

Ilyen lett az első visszavágás után. Itt, a padláshelyiségben fog kitelelni. Ez itt fűtetlen, nulla fok körül szokott lenni. A kövek persze nem dísznek vannak ott... néhány vastagabb gyökér, amit mindenképp meg akarok tartani, eléggé felfelé kandul, ezért lesúlyoztam, míg ereszt lefelé annyi gyökeret, hogy megtartja.

3 megjegyzés:

  1. Szia Judit!
    Igazán szép a gyökérzete,nem hiszem,hogy gond lenne vele!
    Janó
    UI: A kisfádat csak februárban ha jó idő lesz tudom póstázni,mert téliesítettem!!

    VálaszTörlés
  2. Szia Judit.

    Nekem szimpatikus a fád.Várnék én a visszavágással addig amig az alvórügyek kijönnek rajta.Illetve a legfelső képet nézve én egy kissé balra döntve ülltetném be tálba.A jobbra nővekedő ág lenne a FŐ ág.A bal oldalon lévő vastagot tőből,elégazásból levágnám.Ig kapnék egy görbe törzsű fát.Amin lombkoronát kell kialakitani.De ez az én véleményem.Ahogy te ültetted az is szimpatikus.

    Üdv

    VálaszTörlés
  3. Ez is egy jó elképzelés. Csak attól tartok, hogy túl magas lenne az egész fa. Neked a képről nemigen jön át, de ez így most egy jó 60-65 cm, és még nincs is lombja:) Ezért is kezdtem el gondolkodni a visszavágáson. Gondoltam, ígyis-úgyis teljesen új lombkoronát kell nevelni, akkor már talán jobb, ha az ideális magasságban teszem ezt. Még nem csináltam ilyet, de reménykedem a sikerben. Végülis ez egy jó strapás darab.:)

    VálaszTörlés