2009. augusztus 8., szombat

Bonsaiok szupermarketből

Mostanában sok nagyáruház polcán lehet bonsaiokat találni. Sajnos ezek a kisfák nagyüzemben lettek gyártva, és ez általában meg is látszik rajtuk. Arról nem is beszélve, hogy van, amelyik már egy hónapja ott szomorkodik a polcon, fény nuku, vizet kap, ha épp eszébe jut valakinek. Aztán jön egy laikus, jaj de szép kis fa, megveszi. Hazaviszi a félájult növényt, és csalódik, mert elpusztul. Aztán magát okolja, nem ért hozzá, így aztán le is mond az egészről.
Hozzátartozik még, hogy fórumok 80%-a azzal van tele, hogy vettem egy bonsait, segítsetek, milyen fajta lehet.... Remek. A szerencsétlen nem tudhatja előre, hogy egy Carmona meg egy Ulmus bizony tök más bánásmódot kíván. Nem értem, hogy miért egyszerűbb egy BONSAI feliratú kistáblát mellétűzni, miért nem fér rá a szegény fa neve is.Mindenkinek könnyebb lenne a dolga.
Persze én is elcsábultam, és vettem párat. Úgyhogy következzenek az előre gyártott fácskák:

2 mini Carmona microphylla a Tesco-ból. Azonnal átültettem mindkettőt, mert akkora tálka nincs is, amibe ők bele tudták tenni:)






A többi a Lidlből való. Bár baromi csúnya cserépben árulták, azt mondom, legalább volt benne föld - föld és nem ilyen semmirevaló közeg - bőven, tehát ha valaki hazaviszi, és így kiteszi, akkor is van esélye túlélni. Nekem egyet kellett átültetni, mert az megsínylette a szállítást, a többinek csak kicsit feljavítottam a földjét, majd tavasszal tálba teszem őket. Egyelőre hagyom mindet növögetni, aztán majd megpróbálom jobb formára alakítani őket.

Sagaretia theezans

Carmona microphylla



Ulmus parvifolia - kínai szil

Még egy ilyen klasszikus bonsai fám van, őt itt a helyi kertészetben vettem.
Serissa foetida
El volt nagyolva az ágrendszer, meg el is kezdett felkopaszodni, úgyhogy elég durván visszavágtam. Először az egyik oldalát, ott 2 hét alatt ki is hajtott szépen:
Ezután visszavágtam a másik felét is. Most ilyen kis csofi lett:
Nagyon jó ütemben fejlődik, úgyhogy szerintem jövő ilyenkorra már szép lesz.

10 megjegyzés:

  1. Szia.Ha tennék fel képet akkor megmondanád a nevét és ,hogy hogy kell gondozni?

    VálaszTörlés
  2. Tehetünk egy próbát. Hátha felismerem. A kép legyen éles.

    VálaszTörlés
  3. Köszi Szerinted nem kell átültetni?
    http://kepfeltoltes.hu/view/100315/bonsai_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    VálaszTörlés
  4. Nekem ez itt ey Carmonának tűnik. Nálam ez egy nagyon hálás kis növény. Egyet nem szeret, a helyváltozást. Én nyáron kint tartom, télen bent vitrinben. Amikor behozom, mindig ledobálja a leveleit. Abból látod, hogy nincs nagy baj, hogy napokon belü hozza is az új pici leveleket.
    Ez a tálka ign picike, én mindenképp átültetném egy valamivel nagyobba. A legjobb, ha veszl bonsai földkeveréket, és abba ülteted át. Most pont jó időszak is lesz ehhez. Aztán úgy 2 hét pihenő után meg is kellene majd metszeni. Ettől sokan félnek, de nem kell. Minden hosszú hajtást vagj vissza 2 levélpárig. Ami nagyon keresztbe áll, azt úgy, ahogy van, le is vághatod. A lényeg, hogy szép, rendezett kinézete legyen.
    Ha még bármi kérdésed van, szívesen segítek.
    Üdv
    Judit

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Lenne egy kérdésem,remélem választ kapok, Van egy kis Kínai szil bonsaiom és kb ugyanilyen pici tálban van, Arra lennék kíváncsi,hogy most átültessem e vagy várjam meg esetleg az őszt? Igazából nem régóta van itt és gondoltam először erősödjön,meg nem tudom,hogy jót tesz e neki,ha most átültetem, Te mit javasolsz?

    VálaszTörlés
  6. Nem tudom, honnan szerezted be a kis szilt. Amennyiben nem kifejezett bonsai kereskedőtől, mindenképp javaslom az átültetést. Egy csinos tálba, úgy, hogy a gyökerét ne nagyon bolygasd meg, szedegesd le az ültetőközeget, majd egészítsd ki jó minőségű bonsai földdel. Tuti meg fogja háláni.

    VálaszTörlés
  7. Szia!Most kaptam egy bonsai fát nem tudom mi a neve!És szereetném tudni h hogyan kellene gondozni mert nagyon megtetszettek és ha nem pusztul el akkor többet is beszereznék előre is köszi ha megadnál egy msn cimet küldenék képet rola előre is köszi

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok! Erna vagyok, és van egy szép kínai szilem. A gondozásáról szeretnék többet tudni, tudnátok segíteni?
    Még egy gondom van, a levelei eléggé lehullottak, és nem igazán akar fejlődni. A neten tudtam én is utána nézni a kezelésének, elvileg mindent úgy csinálok, ahogy kellene. De valami miatt mégsem érzi jól magát.
    Előre is köszönöm a segítségeteket.:)

    VálaszTörlés
  9. Szia! Hogyan lehet megkülönböztetni a Sagaretia és az Ulmus parvifolia-kínai szil típusú bonsai fákat. Így kép alapján annyira hasonlónak tűnik. Nekünk is van, de nem tudom megállapítani, hogy melyik. Apró leveli vannak és a formája az eperlevél tésztához hasonlít. :-)
    Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Szia.
    A bonsai fámat ellepték a levéltetvek. már lefújtam és eltűntek róla. DE sajn hullik a levele és nem hoz új hajtást. mi a teendőm. Légyszi segíts!

    VálaszTörlés