2009. augusztus 29., szombat

Ulmus - nemtommi, talán parvifolia

Ezt a fát kaptam a drágámtól. Elájultam teljesen tőle. Szerintem nagyon szép. (persze kicsit rendbe kell tenni) És baromi magas is: 60 cm. Az tuti, hogy valamilyen keletről származó szil.
Nagyon szép tálban van. A tál 34 cm hosszú.
Zelkova néven volt kitéve. Ez még ott hihető is volt valamennyire, mert volt még 3 ugyanekkora Ulmus parvifolia, és azoknak szemmel láthatóan másak voltak a levelei. Azonban itthon kiderült, hogy a Zelkovához nem sok köze van.
Én nem ismerem ki magam nagyon a szilek között. Van 3 parvifoliam, + a kertészetben a fám mellett láttam további hármat, ugyanekkora bazi méretben, és nekem másnak tűnik. Azonban lehet, hogy mégiscsak a megszokott Ulmus parvifoliaról van itt is szó.
Fiúk, ha erre jártok:
Ilyen a kéreg. Amit én eddig láttam parvifoliat, annak tök sima szürke volt. Viszont azok a kis barna pöttyök meg ott is megvannak.....


Ilyen a levele:
Azt látom, hogy semmiképp nem olyan hegyes, mint a Zelkovának.


Viszont összehasonlítva másik két parvifolia leveleivel, a méretkülönbség elég nagy:

És nem csak a fa mérete miatt, mert a másik háromnak pici levelei voltak.:(
Arra leszek majd még kíváncsi, hogy nálam milyen alakú leveleket fog majd hajtani. Többször jártam már úgy, hogy tök másak lettek itthon a levelek, mint a "gyári körülmények" között.

6 megjegyzés:

  1. Gyonyoru szep peldeny Judit, ket eve en is vetem egyet alakra es kineetre majdnem ugyan ijen, csak egy kicsit alacsonyab, azota probalom ki deriteni mijen alfajrol von szo, nem sikerult mind maig. Nekemis mint Zelkova volt eladva, persze mar elo latasra latam hogy szo sincsen ijesmirol. Ha meg tutsz majd rola valamit azonal kozoljed... nagyon erdekel hogy mi lehet.

    Laci

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a hozzászólást, Laci. Akkor ezek szerint Te sem tudod beazonosítani. Ha egyszer kiderül, mindenképp értesítelek:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Judit
    Én ugy nézem ez is Kinai szil (ulmus parvifolia)
    kiszaladtam megnézni az enyém leveleit :)

    Üdv

    VálaszTörlés
  4. Hát igen, gyanús, hogy abból is lehet töbféle, ezért különbözik némileg a többitől. De szerintem is az lehet.

    VálaszTörlés
  5. szia Judit!
    lenne 1 kérdésem, ha nem, bánod. telesen kezdő vagyok és most kaptam 1 ilyen bonsait^^ nagyon cuki :) csak az a bibi, h mióta felhoztuk hullajtja a leveleit. folyamatosan hajtja az újabb ágacskákat, szóval nem hiszem, h rosszul érezné magát, közel van a radiátorhoz:nincs hideg, locsolom rendesen ahogy kell, de már alig vannak rajta kifejlődött levelek, amelyekkel hozzám került. nem tudom mi lehet a gond.. ha van ötleted kérlek segíts!!!
    köszönöm :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Zsófi!
    E-mail-ben válaszoltam neked!

    VálaszTörlés