2009. augusztus 7., péntek

Fenyők

Cukorsüvegfenyők (Picea glauca "conica")
Ebből majd szeretnék egy olyan igazi szabályos egyenes fenyőt nevelni. Sajnos az alsó ágak nagyon gyengék, próbálom felül beszabályozni, hátha majd ráerősít ott is.

Egy másikat megdrótoztam. A bal oldali alsó ágat szeretném hosszan lenöveszteni.


Törpefenyők (Pinus mugo)
Az első próbálkozások egyike. A hosszabb törzset szeretném a kisebb felé kanyarítani majd. Azt hiszem, a télen leveszem a drótot, és az egészet újra megcsinálom. Most több elképzelésem van vele kapcsolatban, mint akkor volt. Az alsó ágak itt is nagyon gyengék még sajnos.

Júniusban, az államvizsga után lepett meg ezzel a gyönyörűséggel a drágám:

Elkezdtem már alakítani, de csak szépen lassan haladok, próbálok megfontolt lenni, de kéne elcseszni ezt a gyönyörű fát. Eddig kivágtam pár ágat, illetve elkezdtem lehámozni az alsó elhalt ágakat.
Szeretnék majd három szintet kialakítani.

Nagyon szép a gyökérnyak és a törzs vonala (szerintem)
Majd meg akarom próbálni lehúzni elöl a kanyarulatnál a kérget. Azt még nem tudom hogy, de majd kérek tanácsot ezügyben.

Fészekfenyők (Picea abies "Little Gem")
Elég jó áron jutottam hozzá egy faiskolában. Hoztam kettőt. A belsejét tisztítottam ki, amúgy drasztikusan nem nyúltam hozzá.

Az egyiket legyezőszerűen szeretném alakítani:


A másiknak szeretnék párnás szinteket alakítani:

2 megjegyzés:

  1. Szia,szép alapanyagok ezek a fenyők. szerintem az első lépésben a hajtás gyertyákat e felső harmadban törd vissza teljesen,had törjön ki lejjebb az ágakon új hajtás,had vastagodjanak.A pinus mugot amit kaptál "államvizsga után" annak is törd ki a gyertyáit had sűrűsödjön,még két évet legalább ,én nem kezdenék vele semmit addig. Csodás példány.Amit le Jineztél ágat azt kezeld le mészkénlével ,két naponta egyszer ,3 alkalommal.
    Jó munkát Jano

    VálaszTörlés
  2. Szia! köszi a jótanácsokat! megfogadom!

    VálaszTörlés