2009. augusztus 7., péntek

Nagyon-nagyon kezdő:) - 2

Vettem még japán birset (Chaenomeles japonica). Aki ezzel kezd, annyit tanácsolok, nagyon finoman bánjon az ágakkal, mert a legkisebb feszítésre letörnek.
Első körben - miután letörtem vagy 3 ágát - ezt tudtam kihozni belőle:
Aztán pakolásztam, letettem a földre, jött a Saci (Husky kutyánk), elment mellette, és ez maradt belőle:
Vettem hát egy másikat. Jól sikerült, nagyon szép piros virágai voltak. Alig várom, hogy tavasszal majd újra kivirágozzon.

Szeritnem ebből jópár év múlva még lehet majd egy szép kis fa.

Vettem még fagyalt (Ligustrum) is. Ezt csak jól visszavágtam, aztán folyamatos metszéssel próbálok valami tetszetős ágrendszert kialakítani. Kezdőknek nagyon ajánlott, mert jól bírja a metszegetéseket, és egész gyorsan hajt, szóval a hibák elég hamar korrigálhatók.

Most egy ilyen kis csökevény:
Egy faiskolában találtam szép kis nyíreket ( Betula pendula )
Az egyiket csak simán visszavágtam:

A másiknak hajlítottam a törzsén, de nem sikerült túl jól, a télen át fogom drótozni, hátha lesz belőle majd valami.
A nyírek, ha kapnak elég vizet, szerintem nagyon kis hálásak. Egész évben folyamatosan metszettem - hajtottak, így telt a nyár. Ha lehullajtja a leveleit, majd megdrótozom a frissen hozott hajtásokat. Lesz miből válogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése